- اگر خطای 500 یا خطای سرور دریافت می کنید، باید مشکلات مربوط به سرورتون رو بررسی کنین. اغلب، این مورد به دلیل کمبود حافظه اتفاق میفته، با این حال، شرایط دیگری هم وجود داره که میتونه باعث این خطا بشه و فقط گزارشات سرور میتونه دلیل دقیق اون رو نشون بده. میتونین از شرکت میزبانی سایتتون درخواست کنین گزارش خطاهای PHP سرور شما رو براتون بفرسته. موقعی که این مشکل رو تجربه میکنین، یکی از این راه حل ها میتونه به شما کمک کنه:
- بعضی از بخشهای صفحه رو پاک کنید، ببینید آیا مشکل برطرف میشه و میتونین بروزرسانی کنید.
- محدودیت حافظه وردپرس رو افزایش بدین. شما می توانید محدودیت حافظه رو با نیازهای خودتون مطابقت بدین. ما میزان 1024 مگابایت رو پیشنهاد میدیم. به هاستتون اطلاع بدید و ازشون درخواست افزایش حافظه وردپرستون کنین.
- کاهش تعداد پستهای ذخیره شده در پایگاه داده هیستوری، بعضی افزونه ها هستن مثل WP Sweep که میتونین حافظه وردپرستون رو مدیریت کنید و تعداد پستهای ذخیره شده برای بازیابی در پایگاه داده رو کاهش بدین.
- اگر مشکل بعد از افزایش حافظه همچنان وجود داره، طراحی صفحهتون رو به چند الگو تقسیم کنید و اونها رو در صفحه دیگری جایگذاری کنید.
- گاهی اوقات، موقع خاتمه زمان اسکریپت admin-ajax.php ، مسائل مربوط به ذخیره سازی ممکنه رخ بده. با بررسی پیام های خطایی که در کنسول مرورگر شما ظاهر میشه، میتونین بفهمید که آیا این مشکل وجود داره. در این مورد، پیام خطا Failed to load source هست: سرور با وضعیت 413 پاسخ داد. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید، دستورات زیر رو به فایل .htaccess خود اضافه کنید تا مهلت زمانی پویا رو افزایش بدین:
SetEnvIf Request_URI "admin-ajax.php" DynamicTimeout=150
- همچنین این خطا میتونه به دلیل پارامترهای تنظیم شده روی سرور شما باشه. به عنوان مثال، HTTP/HTTPS در تضاده. افزودن گواهینامه SSL به سایت شما میتونه مشکل رو حل کنه. بعد باید آدرس سایت رو از داشبورد وردپرستون در Elementor> Tools> Replace URL تغییر بدین.
- خطای 403 موقع تلاش برای بروز رسانی صفحه: میتونه به دلیل افزونه امنیتی مثل وردفنس و موارد دیگه باشه. برای حل این مشکل، حالت یادگیری این افزونه رو فعال کنین یا با پشتیبانی اون افزونه تماس بگیرین. این مشکل همچنین میتونه به دلیل دیوار آتش سرور شما باشه، بنابراین باید با شرکت میزبانی بررسی کنین.
4 پاسخ
سلام . دلیلش برای من چیز دیگه ای بود که گفتم اینجا بنویسم تا دوستان دیگه هم ببینن . من به سی پنل رفتم و دیدم که دیتابیس حجم زیادی پیدا کرده و باعث پر شدن هاست شده. از افزونه WP-Optimize استفاده کردم و دیدم چندهزار رونوشت از مطالب وجود داره و با استفاده از این افزونه ، دیتابیس رو مرتب و رونوشتها رو حذف کردم. و فعلا مشکلم حل شد. فقط لطفا قبل از استفاده از این افزونه ، از محتوای سایت و دیتابیس خود در سی پنل بک آپ بگیرید .
سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
ممنون از شما بابت توضیحاتتون
سلام
طبق تجربه من کمبود منابع هاست بیشترین دلیل نمایش این پیغام هست
بهترین راهی که من پیشنهاد میکنم این هست که زمانی که ویرایش های پست رو انجام دادین و کار نهایی شد
باید مدت زمانی رو صبر کنید تا درگیری CPU و رم هاست کم بشه حتی ممکنه تا 10 دقیقه هم باید منتظر بمونید
بعد ذخیره سازی رو انجام بدین.بهتره توی این بازه زمانی به کار دیگه ای مشغول باشید. تا زمان و حس نکنید (چایی ، قهوه و …)
سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
ممنون از شما بابت توضیحاتتون